Reisverhaal «Nieuw-Zeeland : Het Zuidereiland (1) »

Nieuw Zeeland | 5 Reacties 24 Maart 2015 - Laatste Aanpassing 25 Maart 2015


Picton – The Marlborough Sounds – The Queen Charlotte Track :

Dinsdag 3 maart 2015 :

Wellington – Picton :

Na afscheid genomen te hebben van Tessa en Nicolas is het tijd om de ferry te nemen in de haven van Wellington naar Picton op het Zuidereiland.

Het Zuidereiland is tevens mijn absoluut eindpunt van mijn 4 jaar durende fietstocht.
Het Zuidereiland waar ik precies 10 jaar geleden mijn eerste grote fietstocht fietste.
Het Zuidereiland waar ik toen mijn hart verloor.
Het Zuidereiland ik ben blij om terug te zijn.

In de vroege namiddag kom ik toe in het mooie haven plaatsje van Picton.
Enkele dagen zal ik er verblijven om me voor te bereiden op mijn eerste grote uitdaging, The Queen Charlotte Track.
The Queen Charlotte Track is een onverharde route die je leid/lijd door de oog verblind mooie Marlborough Sounds.
Ze begint in Shipcove en eindigt in Anakiwa, de tocht is goed voor 71 km en 2 a 3 dagen aan gravel plezier.
Het is eigenlijk een wandelroute die ook wordt opengesteld voor mountain bikers.

*Ship cove – Punga Cove : 26 km
*Punga Cove – Portage : 24 km
*Portage – Anakiwa : 21 km

Donderdag 12 maart 2015 :

Picton – Punga Cove – Portage : 24 km

8.00 uur in de morgen, Eva wordt aan boord gehoffen van de Cougar line watertaxi.
Samen varen we naar Punga Cove in Camp Bay, onze startplaats van The Queen Charlotte Track met als eind bestemming voor vandaag Portage.

Waarom vertrek ik niet in Shipe Cove?
Vertrekkende van hieruit moet je eerst een berg over die onmogelijk te fietsen valt.
Vermits ik geen mountain bike heb is het parcours zoal zwaar genoeg.
Het parcours voor vandaag wordt omschreven als de langste in tijd en het zwaarste gedeelte van de tocht.
Gelukkig wordt ik beloond voor al het harde labeur met onwaarschijnlijke verzichten over de Sounds.

De Marlborough Sounds zijn een verzameling van eeuwen oude rivierdalen gevuld met het water van de Stille Oceaan.
Beboste heuvels rijzen steil uit de zee rond kustlijnen van beschutte en zanderige baaien.

In de late namiddag kom ik moe maar voldaan toe in Debretts mijn overnachtingsplaats in Portage.
Mijn bagage heb ik gelukkig de hele weg niet moeten meeslepen en is door de watertaxi netjes afgeleverd in het guesthouse.

Vrijdag 13 maart 2015 :

Portage – Anakiwa : 24 km

Vroeg in de morgen na een stevig ontbijt en een beren slaap verlaat ik mijn overnachtingsplaats en fiets naar de startplaats voor vandaag.

Het is zweten, zwoegen, afzien, genieten en duwen geblazen.
Anderhalf uur duw ik Eva om de Torea Saddle (berg) over te geraken.

Goosebumps en kippenvel krijg ik wanneer de top zijn schoonheid prijs geeft.
De afdaling doet verlangen naar meer en het manneke op zijn fietske amuseert zich een oog uit.

In de vroege namiddag bereik ik Anakiwa het eindpunt van een prachtige tocht.
Ik blik met een goed gevoel terug en ben ik fier op Eva en mezelf.

In Anakiwa neem ik de watertaxi terug naar Picton waar ik nog een dag ga uit rusten van mijn avontuur.

In de supermarkt van Picton ontmoet ik Luk en Sofie uit Leuven, 2 fietsers die Nieuw-Zeeland en Australië doorkruisen op hun tweewielers.
Het zijn de eerste fietsende Belgen die ik gedurende 4 jaar tegenkom, toch wel een beetje vreemd.
Hun avontuur is te volgen via hun blog : lukhubrecht.tumblr.com
Zij komen net terug van de Rainbow – Molesworth Track een onverharde route van om en bij de 220 km door de bergen van St. Arnaud via Hammer Springs naar Blenheim.
Deze tocht is mijn volgende grote uitdaging, een uitdaging die ik 10 jaar geleden ook gefietst heb en nu erg terug naar uitkijk.

Enkele dagen geleden ontving ik een mooie ‘Dagelijkse Gedachten’ die me op het lijf is geschreven.

Wat zou er gebeuren als ik trouw zou zijn aan
mijn dromen in plaats van aan mijn angsten?

Antwoord uit eigen ervaring :
Door mijn dromen te beleven heb ik mijn angsten overwonnen!


 

Print Friendly and PDF

 

 

 

Fotoalbums van Nieuw Zeeland

Het Zuidereiland (11) : Christchurch - Akaroa (41)

26 Mei 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 26 Mei 2015

  • .....pak me dan als je kan.....
  • ......
  • ......
  • Mmmmmmmmm...... diene dikke vis ga ik eens op eten
  • .....

Het Zuidereiland (10) : Alps 2 Ocean Cycle Trail (80)

26 Mei 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 26 Mei 2015

  • ......
  • Dag 3 : Omarama - Twizel.....
  • .....
  • Lake Tekapo by Night.....
  • .......

Het Zuidereiland (9) : The Catlins - Oamaru (48)

26 Mei 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 26 Mei 2015

  • De mooie natuur tussen McLean Falls en Kaka Point.
  • Je alleen op de wereld wanen.
  • De mooie plekjes liggen weg van de weg......
  • .....en verwend worden door het kamermeisje :-)
  • ....

Het Zuidereiland (8) : Arrowtown - Bluff (73)

26 Mei 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 26 Mei 2015

  • ......
  • .....Bluff vanuit de hoogte.....
  • Wanneer je in het Orepuki Beach Café iets gaat ete
  • .....het leven zoals het is op de camping.....
  • Kijk wat ik kan, op 1 prothese staan :-)

Het Zuidereiland (7) : Cromwell - Arrowtown (67)

26 April 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 26 April 2015

  • .....ik heb al 4 jaar geen herfst kleuren meer gez
  • ....na een lange klim eindelijk afdalen.....
  • .......
  • ......
  • .....het blijft kicken met zo'n uitzicht.....

Het Zuidereiland (6) : Otago Central Rail Trail (70)

26 April 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 26 April 2015

  • ......
  • Schapen van Ranfurly aan de voet van een berg.
  • Gebouwd tussen 1901 en 1904.....
  • Eindelijk op de camping van Omakau.....
  • ......

Het Zuidereiland (5) : Renwick - Dunedin (58)

26 April 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 26 April 2015

  • ....en door het adembenemend mooie landschap naar
  • .....Timaru centrum.....
  • Waar natuur en mens elkaar ontmoeten.....
  • .....
  • ......

Het Zuidereiland (4) : Rainbow - Molesworth Track (78)

08 April 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 08 April 2015

  • .......
  • .....wie is het mooiste van heel het land?
  • .....madam mag ich is vulen......
  • Dag 5, via de Taylors Pass naar Blenheim?
  • Het Archeron Accomodation House (1862).....

Het Zuidereiland (3) : Westport - Karamea (67)

04 April 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 04 April 2015

  • .....waar driftwood (drijfhout) het strand siert..
  • ......
  • ......
  • .....dank u wel Tristan and Paul.....
  • Je kan hier niet alleen lekker eten en drinken....

Het Zuidereiland (2) : Het noord-westen (58)

04 April 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 04 April 2015

  • ......
  • Yep, hij rijd nog.
  • De haven van Collingwood in lang vervlogen tijden.
  • Witte lepelaars......
  • Een coffee Latte met Carrot Cake......

Het Zuidereiland (1) : Picton - Queen Charlotte (69)

19 Maart 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 25 Maart 2015

  • ......
  • ......
  • .....over mijn favoriete weg, de gravel road.....
  • .....met het bootje terug naar Picton......
  • .....deze beestjes maken een oor verdovend geluid.

Via Napier naar Wellington. (60)

18 Maart 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 18 Maart 2015

  • .....
  • Het verleden tracht te overleven in de toekomst...
  • .....blijkt een mysterieuze kamer te zijn.
  • .....eindelijk nog eens Leffe van het vat.....
  • Het menu van restaurant Leuven in Wellington.....

The East Cape (2) : Te Araroa to Napier (114)

05 Maart 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 05 Maart 2015

  • .....
  • ......
  • ....driftwood....
  • ....na een bord met frieten weer startens klaar.
  • Rarara wie is die 'halve' gare???

The East Cape (1) : Rotorua to Te Araroa (89)

05 Maart 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 05 Maart 2015

  • .....wat schaft de pot????
  • .....een verwonderd paard.....
  • .....een eenzame hangmat.....
  • Zijne heiligheid de Dalai Lama.
  • De begraafplaats van Waihau Bay.

De Coromandel, Noordereiland (121)

05 Februari 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 05 Februari 2015

  • .......
  • Whangamata Beach.....
  • ......
  • .....Jim....
  • ......

(3) Van Cape Reinga naar Te Aroha via de westkust. (116)

23 Januari 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 24 Januari 2015

  • ....het nationale symbool van Nieuw-Zeeland.
  • Door de bergen van Wellsfort naar Helensville.....
  • .....zwier er een hoop zand overheen.....
  • Goedlachse en gelukkige fietser bereikt de top in
  • .....een swamphen op de bedeltoer......

(2) Van Te Aroha naar Cape Reinga met T - N - P (72)

18 Januari 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 18 Januari 2015

  • .....moment supreme.....
  • .....schimmige figuren lopen aan me voorbij.....
  • ........
  • .....de inwendige mens te versterken.....
  • .....aanmelden voor het camperen......

(1) Van Wellington naar Jan en Lucie in Te Aroha (79)

14 Januari 2015 | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 19 Januari 2015

  • Zicht vanuit Waiouru op de bergen van het....
  • .....fietser liftend in de woestijn....
  • .....Waihi city....
  • .....trucks in de glorie dagen van de goudmijn....
  • Een dagje uit met Jan en Lucie.....

 

Plaats een Reactie

jef Beste Ludo heel erg bedankt voor me te laten meegenieten want op deze morgen paasmaandag heb je me blij gemaakt zonder dat je het heel waarschijnlijk beseft . De spreuk dromen en angsten vond ik geweldig ik hoop dat ik ooit nog eens dit in de werkelijkheid mag beleven dat ik ook mijn dromen kan verwezelijken. Hou je taai en geniet ervan !!! Jef Geplaatst op 06 April 2015
Marie-Rose Dag Ludo, ook ik val in herhaling als ik zeg dat het weeral PRACHTIGE foto's zijn! Als wandelroute ziet het er zeer mooi uit, met de fiets zou ik het niet zien zitten, chapeau dat je dit gedaan hebt! Waarschijnlijk zouden er veel mensen gelukkiger zijn als ze zouden durven trouw zijn aan hun dromen in plaats van aan hun angsten. Ik ben blij voor jou dat jij de moed hebt om je dromen te volgen. Blijf dat vooral doen en laat ons meegenieten. ;-) Geplaatst op 30 Maart 2015
Gunter en Agnes Ludo We worden er stil van. En dat zeggen we steeds, allicht door de puurheid. Het Zuidereiland hebben we een 12-jaar geleden ook mogen proeven. De Marlbourough sounds hebben we een stuk afgewandeld. We vergeten dit niet meer. Is te mooi, te puur, zalig stil,... Geniet, geniet, geniet,... je hebt het toch weeral gedaan langs dat niet comfortabel padje. En dat je nu even wil bekomen,... waarom niet? Het leven is mooi en kan nooit té mooi zijn. Geplaatst op 26 Maart 2015
Hilde Weyen Bij deze een speekmedaille voor deze fietsheld uit Hechtel die de moed en de kracht naar boven haalde en al gaande weg verder ontwikkelde om zijn droom daadwerkelijk te (be)leven. Knap gedaan, Ludo! Chapeau. Bedankt om ons zolang mee te laten genieten van jouw belevenissen. Ik wens : het ga je Goed! Geplaatst op 25 Maart 2015
marina huls Hallo, wat een mooie foto,s weeral !! Ik val in herhaling , maar het is ook elke keer mooi om naar te kijken ;-)Groot gelijk om je dromen te beleven , geniet er maar van en zo kunnen wij ook mee genieten van jou mooi avontuur ! grtjs Marina Geplaatst op 25 Maart 2015

 

      
This site is only viewable in landscape mode !
Session Tracking